14. apr. 2020

Hekleliv

Er jo ikke noen hemmelighet at jeg hekler på noe hver dag og alltid har et prosjekt på gang. Selv når jeg ser på film/tv har jeg noe mellom fingra som jeg jobber med, så det er klart det blir resultater av det. Her er en del ting jeg har heklet i løpet av de siste månedene.





En asymmetrisk genser-poncho-sak. Denne begynte jeg på i Januar/Februar, med litt andre småprosjekter inn i mellom, og den ble ferdig for ca 3 uker siden. Så denne tok tid, og var heller ikke billig. Kjøpte garn for over 800 kr for å få til denne. Men veldig fornøyd med resultatet i alle fall!


Et par sokker som jeg bestilte garn til allerede før jul, men lagde dem ikke før i Januar.



En duk som jeg også er veldig fornøyd med. Denne heklet jeg bare etter et bilde, uten oppskrift. 


Og en liten brikke/duk som jeg lagde av restegarn. Med opprinnelig oppskrift skulle duken bli mye større, men garnet funket dårlig til dette så jeg endte det tidlig, og diktet ytterkanten selv. 




Og tre søte påskekyllinger. Den første jeg lagde ble litt mislykket (den i midten på øverste bildet og til høyre på nederste), men lærte av mine feil og gjorde noen endringer på de to andre. I dag fikk de også bein. 

Kom også på at jeg glemte å publisere noe i påske-innlegget. Heklet en påskehøne og noen små egg og ga til Kjersti sammen med en pose twist som en koselig påskehilsen. Dermed kjøpte jeg også et påskegg og fylte med litt godteri til våre andre naboer, Nathalie og Kim. 




3 kommentarer:

  1. Veldig fin genser/poncho, fine farga på den ^^
    Fine duka også, og supersøte de kyllingan :D
    Så koselig påskegave du ga vekk også!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk ^^ Ble fornøyd med genseren! Hadde egentlig et håp om å bli ferdig med den før varmen kom, men nå begynner det å bli for varmt å bruke den 😅

      Slett
    2. Haha, ja der sir du noe xD Litt synd, men da har du noe å glede dæ til å bruke til høsten/vinteren igjen, tida går jo fort ^^

      Slett