4. feb. 2019

Cafè Friends i Aalborg, Danmark

God kveld!

Jeg og Patrik tok en litt spontan tur på danskebåten i helgen. Vet ikke om jeg kan kalle den spontan, men jeg føler den var det i og med at vi bestilte turen spontant 2 uker før reisen.

I og med at vi kunne gå i land på lørdag, så tok vi en liten research på forhånd om det var noe spennende å se/gjøre i Danmark. Var å så på byen på Google Maps og kom tilfeldig over noe som het "Cafè Friends", og meg som den Friends- fanen jeg er ble jeg jo nysgjerrig på om dette hadde noe med tv- serien å gjøre eller om det var en café med navnet. Fant ut at dette var en café med FRIENDS- tema, så måtte jo selvfølgelig sjekke ut denne. Om dette bare var halvgjort eller noe skikkelige greier gjensto å finne ut av.



Inngangspartiet, som gjorde et godt førsteinntrykk. Og ble bare mer positivt overrasket når jeg kom inn.





Fikk ikke noe direkte Central Perk - feeling over stedet i og med at lokalet og innredningen ikke var helt der, så sånnsett kunne dette vært bedre. Men alt i alt synes jeg denne plassen er godt gjennomført med Friends- og Central Perk- logoer, bilder fra serien på veggene og en meny inspirert av serien og karakterene. I tillegg var det veldig god mat - OG milkshake! Absolutt verdt å besøke. 



Veldig lett å si at hvis jeg noen gang drar tilbake til Aalborg i Danmark, skal jeg tilbake på denne Caféen! 


Sånn ellers så gjorde vi ikke så mye spennende denne turen. Var generelt lite å finne på og se både på båten og i land, så vi har konkludert med det at vi egentlig hadde foretrukket å hatt helgen hjemme. Men har alt i alt kost meg likevel, og kan trygt si at Friends- cafèen faktisk var høydepunktet på turen. 

2 kommentarer:

  1. Så kul kafé :D Den vil æ også på en dag ^^
    Så ut som god mat også, og spesielt milkshaken så god ut :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg likte den godt. Synd man ikke har funnet noe sånt her :/ Hadde blitt en klar favoritt isåfall ^^
      Milkshaken var kjempegod. De hadde tre forskjellige Milkshaker (Rachel: jordbær, Monica: sjokolade og Ross: Banan), likte at de hadde brukt navnene til karakterene som navn på rettene ^^

      Slett