18. jan. 2020

Julaften og romjul


For første gang fikk vi muligheten til å ha et skikkelig tre i egen stue! Overfylt med gaver under. 





Så ble bordet dekket klart for julegrøt!





Lagde en lyslykt utenfor døra med iskuler som jeg lagde i fryseren gjennom to måneder. Dessverre ble den ikke helt slik jeg hadde tenkt, for det var vanskeligere enn forestilt, men den fikk i alle fall skinne noen timer etter mørkets frambrudd før den kollapset.. 

Deretter begynte det å bli klart for julemiddagen, så her er bordet dekket med vårt nye, fine Disney juleservise fra Firkløveren, med matchende duk! 





Etterpå ble det litt dessert som ble presentert i også et annet nytt, fint Disney vinterservise.



Satte også fram noen sjokoladeboller både med vanlig og hvit sjokolade som jeg lagde kvelden før, som fikk ligge på et to- etasjes fat, tilhørende Disney juleservise.


Jeg syns i alle fall det ble en meget vellykket og koselig kveld, og ut fra hva jeg skjønte på gjestene så var de rimelig fornøyde også! 


1. Juledag stelte vi (hovedsakelig moren til Patrik..) i stand julefrokost.


Til tross for at vi egentlig hadde lyst å ha litt tid for oss selv i løpet av juleferien, fikk vi vel ingen.. Hadde så og si fullt hus gjennom hele julen, men vi koste oss uansett. 


2 kommentarer:

  1. Koselig å ha eget juletre :D ser ut som en koselig julefeiring. Veldig fint det disneyserviset ^^
    Fint pynta ellers også, koselig med sånn snølykt ^^

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, var veldig koselig og staselig å kunne være verten for julefeiring i eget hus for en gang skyld :D

      Slett