25. aug. 2021

Bilder og film; Inspiria og Tusenfryd

Bortsett fra turen til Kristiansand, så ble det og en spontan tur til Sarpsborg, Gressvik og Vinterbro også i sommer. Årsaken var fordi min mor og stefar i selskap med mesteparten av resten av nabolaget skulle på hyttetur i Gressvik. Det ble kombinert med tur på bla Inspiria Science center og Tusenfryd, hvor jeg slengte meg med. Jeg kjørte etter og møtte dem i Sarpsborg ved Inspiria, og dermed ble med og overnattet en natt på hytta, og dro med min stefar og lillebror på Tusenfryd dagen etter før jeg returnerte hjem.

Her er det noen litt halvhjerta bilder og film fra turen.













(Mobilbilde)


(Mobilbilde)


Også litt bilder fra hytta og området. Var også et basseng der, men det fikk jeg ikke gleden av å teste.








Også litt bilder fra Tusenfryd, kun mobilbilder.



De to siste bildene er bare skjermbilder fra film. Jeg angrer litt på at jeg ikke tok Spinspider denne gangen, men det var mye kø til den hele dagen og jeg var litt usikker på om jeg turte å ta den igjen i og med at jeg rett og slett har glemt opplevelsen fra den fra 10 år tilbake. Jeg husker at jeg syntes den var helt fantastisk da, men kanskje jeg hadde endret mening siden? 
Men jeg tok i alle fall Spaceshot, denne ble jeg nødt til å ta alene. 





I videoen kan man se meg og Alexander i Tømmerenna, Speedmonster, Thundercoaster og Spaceshot.

2 kommentarer:

  1. Så gøy ut både på Inspiria og Tusenfryd :D Synes dinosaura e så fine og stilige. Skulle gjerne vært der sjøl ^^ visste ikke at det fantes et sånt sted her i Norge faktisk xD e mange mange år siden æ va på tusenfryd sist. Tror ikke æ har vært der siden æ va lita xD minnan derfra e at æ huske æ tok tømmerstokken (e det det den hete? xD) og syntes det va skummelt der man føyk ned et bratt parti (foss?), så va æ på en slags skattevandring. Der man leita etter gullmynta xD også bada æ i basseng utendørs, men fikk bare vært der noen få minutta før det begynte å fossregne xD det e alt æ huske.. Tør jo ikke ta så mange ting på tivoli/fornøyelsespark, som Berg og dal bane og den der du tok på slutten av videoen.. Synes det e altfor høy fart/høyt oppe 😱 så skremme æ mæ sjøl ytterligere ved å se på ulykkevideoa fra sånne steda på YouTube xD ser gøy ut å prøve, men synes det ser mer skummelt ut enn gøy. Like godt stemninga på tivoli da, med sånn lodd, godis og å ta noen av de litt mindre skumle karusellan xD

    Kul video fra begge stedan, artig lyd på noen av de dinosauran xD og kule klipp av karusella og sånt på tusenfryd ^^

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, jeg visste heller ikke at det fantes et sånn dinosaur- museum i Norge. Men jeg hørte jo rykter om et show, og fikk inntrykk fra mamma om at det var noe lignende sånn Walking with dinosaurs som har vært i Oslo noen ganger, men det var jo ikke noe sammenlignbart med det xD Var bare en slags presentasjon med historiefortelling og noen eksperiment med barnefaktor xD haha. Uheldigvis så har tydeligvis Walking with dinosaurs avslutta showene sine, så jeg fikk jo ikke muligheten til å få med meg det :/

      Ja, er vel tømmerstokken man kaller den, men husker ikke om det er det faktiske navnet på den xD haha. Jeg syns jo den er nærmest kjedelig, blir liksom så tam i forhold til mye annet xD Jeg har ikke funnet så mye sånne ulykkesvideoer med karuseller, men ja, men blir jo litt skeptisk til å se/høre om sånt. Var jo skjedd en ulykke i en lignende karusell som Spinspider i India for noen år siden, ligger video av det på YouTube :O Også var det visst en som hadde fått en måke i hodet i Spinspider på Tusenfryd og ble svimeslått, men det gikk jo bra med han.

      Ja, kan være koselig å være på tivoli uten å ta karuseller og, bare pga stemninga og sånt ^^

      Slett