30. sep. 2022

Fotosamling; Dyr og insekter

Jeg har hengt veldig etter med å gå gjennom bilder jeg har tatt de siste månedene, men nå har jeg ordnet litt opp i det, så her er en fotosamling fra februar og fram til august. En god samling av både fugl, ekorn, katt og insekter. 

Februar








April

Disse bildene er fra 1. April, en dag da Lucifer dukka opp hjemme i hagen med en halvdød mus.. Og lekte verre med den. Kanskje litt fælt av meg å stå og se på at den stakkars musa pines fremfor å gripe inn og gi musa en endelse på pinelsen, men.. Mus er ikke så koselige dyr, spesielt ikke når katten velger å ta de med inn i stua utallige ganger. 
Også måtte jeg jo bare gripe sjansen til å ta litt bilder under lekestunden. 
Ikke de mest fotografisk pene bildene, men det ble noen morsomme blinkskudd med hopp og sprett og der man kan se musa fly.. 




Og faktisk bare et par dager etter dette, så forsvant Lucifer og var borte i 3 døgn. Jeg kan jo ikke annet enn å lure på hvor han var de dagene, men vi var veldig bekymra for han. Den 3 dagen dukka han plutselig opp bak meg mens jeg holdt på i bagasjerommet på bilen, med en desperat stemme og var tydelig utsultet. De første sekundene var jeg sikker på at jeg innbilte meg at jeg hørte han, helt til jeg faktisk snudde meg å så han, da ble jeg så letta og glad. Etterpå fikk han GPS rundt halsen som han har på mens han er ute. 






August


2 kommentarer:

  1. Mange fine bilda, likte alle sammen ^^
    Favorittan e nr 1, 4, 5, 6, 12, 15 og 16 :D
    Litt ekkelt med sånn nærbilde av edderkopp, men stilig også ^^

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk ^^
      Veldig fornøyd med mange av bildene her selv ^^
      Ja, var lite hyggelig å ta de bildene egentlig, brukte jo macro- funksjon så jeg måtte ganske tett innpå den for å få den i fokus xD Så for meg at den skulle hoppe på meg xD Men er litt stilig da man kan se litt mer detaljer av både hår og øyne :D

      Slett