1. aug. 2023

Fotodryss: Kolmården dyrepark, Sverige

Omsider har jeg fått sett gjennom bildene fra dyreparken vi besøkte i Sverige. Har tatt litt tid fordi vi har hatt en del besøk de siste ukene, i tillegg til at det har blitt en liten Oslo- tur midt mellom alt. 

Var jo i dyreparken i Kristiansand for noen år siden, hvor jeg ikke var så fornøyd med bildene. Hadde jo ikke noen god linse på den tiden til sånn type fotografering heller. Siden den gang har jeg kjøpt nytt kamera med telelinse, så var litt bedre forberedt til det nå. 

Her kommer derfor en hel del bilder fra Kolmården djurpark. Lagde også en del gifs, siden det var noen morsomme bilder/øyeblikk, men bildene i seg selv ikke var så gode.


Bjørn




Oter

Disse var veldig aktive, gikk opp og ned fra vannet i flokk, virket som de hadde en leder som ropte på dem, typ "følg meg". Var morsomt å se på. Jeg vitset om at vi skulle ta med oss en hjem sånn at Lucifer hadde noen å prate med, siden de var veldig pratsomme, slik som Lucifer. 




Dhole

Dette ligner litt på rev, men det er en asiatisk villhund, også kalt dhole. 




Delfin

Vi hadde forhåndsbestilt billetter til Delfinshowet HOPE denne dagen. Dette var første gang jeg fikk se delfiner, og det var virkelig en opplevelse å se det showet. Jeg var så opptatt med å ta bilder, så jeg glemte helt å filme noe av det.. Var i alle fall utrolig morsomt å se hva disse dyrene var i stand til med hopp og triks. Showet hadde også et viktig budskap, da det egentlig handlet om å ta vare på naturen, for sjansen om at utdøende dyrearter kan overleve, noe denne dyreparken jobber for. Anbefales å få med seg dersom man reiser hit. 

Ble ikke så kjempefornøyd med bildene herfra, da det var et vanskelig lys å fotografere i inni hallen.












Tiger













Snøleopard




Rød panda




Zebra

Ble bare en enkel gif av zebraene. 

1 kommentar:

  1. Mange stilige bilda og gifs :D likte egentlig alle bildan/gifan her, men de absolutte favorittan e nr 3, 6, 7 (det reve-lignende dyret va skikkelig fint synes æ såklart xD 😍), 9,10,11, 14, 22, 24, 25, 29 og 31 ^^

    SvarSlett