30. mai 2024

Fotodryss: De med sjarm, men uten utførelse

Har jo tatt en del bilder som er blitt liggende over lengre tid, har redigert noe av det litt etterhvert til tross for at mange av bildene ikke er noe teknisk gode. Men har hatt litt lyst å legge dem ut likevel, siden jeg syns de har en viss sjarm.

Blant bildene er jo noen dårlige forsøk på viltdyr- foto, noe som jeg har hatt lyst til å få til lenge, men har jo aldri vært godt nok forberedt når muligheten har bydd seg. 

Her er i alle fall en god samling av bilder tatt mellom September 2022 - Februar 2024.

Først et par vann- bilder. Det første bildet er en idè jeg hadde med en brokkoli som skulle se ut som et tre, med opp-ned regn. Har altså hengt brokkolien opp-ned og helt vann over mens jeg tok bilder, deretter snudd bildet etterpå. Effekten ble ikke helt som tenkt, så var ikke helt fornøyd med resultatet.


Også et dråpe- bilde med blå konditorfarge. Bildet ble litt kornete, men likte dråpen. 


Så er det en serie fra romjulen 2022 da pus lekte i snøen. Var mørkt og dårlig lys, så ikke noen spesielt gode bilder her. Fant forresten ut at alle bildene jeg legger ut her synes i langt dårligere kvalitet når man ser dem slik som her, men i riktig kvalitet når man klikker inn på bildene og blar gjennom de på den måten istedet. 









Så et par bilder fra en kveld/natt i Mars 2023 da man kunne se Venus og Jupiter nært hverandre, så her er et bilde av det. I tillegg tok jeg et bilde av månen. 



Så et par bilder jeg fikk av rådyret i April 2023. Er jo fint lys og forholdsvis skarpe bilder, men er mye forstyrrelser rundt motivet her. Men det er i alle fall helt ok øyeblikks- bilder!



Også et rådyr- bilde fra Februar 2023, som ble tatt gjennom stuevinduene hos naboen. Kunne jo vært et fint bilde hadde jeg endelig fått riktig fokus. Likte veldig godt lyset, men feil fokus ødelegger for resten, likevel syns jeg det er en sjarm over det.


Også et bilde av en rev fra Mai 2023. Den dukka plutselig opp mens jeg sto på badet, så jeg stressa meg rundt å rekke hente kamera og ta bilde av den før den forsvant, men rakk jo ikke tilpasse innstillinger eller noe så er heller et dårlig resultat av dette. Men dette syns jeg og ble et litt sjarmerende bilde, har jo og redigert det så det ser litt magisk ut med å fremheve blomstene rundt den. 


Og til slutt et bilde jeg tok i Februar i år, dette ble tatt sånn kl 6 om morgenen, da det snødde kraftig, så jeg kledde på meg vinterbukse og annet tøy, og klatret over i hagen til naboen i 3 meter høy snø for å prøve meg på dette bildet med gatelyset som lyste opp konturen av treet. 


Har også noen flere bilder jeg tenkte jeg skulle få ordnet og lagt ut, fra en hendelse i Juni i fjor, så får satse på jeg får til det i nærmeste framtid. 

2 kommentarer:

  1. Synes egentlig alle bildan her va fine og stilige ^^
    Likte aller best nr 1, 2, 3, 4, 13, 14, 15,16 og 17.
    1 og 16 e vel favorittan ^^

    Synd når man ikke rekk å bli klar før dyran eller andre ting man skal fotografere forsvinn vekk igjen :/ like også godt å ta bilda av dyr, men sjelden æ får tatt av noen spennende x)

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt å høre at det ikke var helt elendige bilder da 😄 Tusen takk! ^^

      Nr 16 kunne nok vært en favoritt for meg og, hadde det vært bedre fokus og skarpere, synd ting gikk altfor fort xD Hadde ikke kamera stilt inn på raw heller, så jeg fikk kke justert så mye på lyset heller.

      Slett