18. mai 2023

17. Mai 2023

Da var man kommet seg gjennom enda en 17. Mai feiring. Jeg for min del var usikker på om det ble noe særlig feiring, eller om jeg bare ble sittende alene hjemme i går. Var blitt invitert til en liten samling for mat og kaker på Kolbu igjen som tidligere år, var bare usikker på om jeg orket å delta. Endte med at jeg tok meg tur likevel på ettermiddagen, men tidligere på dagen satt jeg bare alene hjemme og holdt på med mitt. 

Hadde ikke engang med meg kamera til Kolbu i går, så blir ikke noe bildelogg av selve feiringen denne gang, men fikk litt underholdning i det minste da vi ble vitne til at min yngre bror, Sondre ble sminket av både jente- ungene og ene guttungen i selskapet.

Jeg lakket neglene og stelte meg i alle fall litt før selskapet, så her er bare noen bilder av årets 17. Mai look.








Senere på kvelden tok vi den vanlige turen til Raufoss for å se det tradisjonelle fyrverkeriet. Da hadde jeg tatt med kamera og stativ for å ta bilder underveis, men så oppdaget jeg at jeg ikke hadde med brikka slik at jeg fikk festet kameraet til stativet. Dermed valgte jeg heller bare å filme litt med mobilen denne gangen, så her er en liten film som er raskt klippet sammen. I tillegg til et bilde som ble tatt med mobilen uten at jeg var klar over det.





7 kommentarer:

  1. Fint antrekk ^^ ga ikke så mye 17 mai-vibba det antrekket, pga fargekombinasjonan, æ like jo å bruke noe i rødt, hvitt eller blått eller en kombo. Men det må man jo ikke x) e bare en personlig preferanse. Uansett veldig fin look ^^

    Va fyrverkeri i byen her og klokka tolv, men vi gadd ikke å få det med oss. Begynne å bli litt lei av fyrverkeri egentlig siden det ser så likt ut hver gang, men e jo stilig da ^^
    Hadde vært kult å få det med sæ i Disneyland eller et anna sted med kul bagrunn ^^

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk.
      Ja, skjønner x) Jeg hadde lyst til å få brukt det korsettet, så tenkte at det kunne passet fint i går, og fikk fine kommentarer på den ^^ Finnes jo alle slags type fargerike antrekk ute å går på 17. Mai så, spesielt bunader, så er jo ikke noen regler sånnsett ^^

      Ja, har sett fyrverkeriet i bergen en gang, men jeg syns det på raufoss har vært bedre. Men er jo ingen fyrverkeri- opplevelse som slår det jeg så i Disneyland da :D

      Slett
    2. Æ synes bunad blir noe litt anna igjen så der e det greit det e forskjellige farga ^^ men når man har anna antrekk enn bunad syned æ det passe best med norgesflagg-fargan ;p

      Ååh, æ hadde glemt at du har vært i Disneyland xD kan ikke huske bilda derfra. Har du link til innlegg derfra æ kan se? ^^

      Slett
    3. Åja, jeg syns jo at bunad blir kjedelig når alle går rundt med det xD Men jeg er ikke enig i at det passer best med norgesflagg fargene utenom, for da stikker du deg jo ikke ut fra alle norges flaggene som svaier i vinden den dagen, da kan man likegodt kle på seg et flagg liksom xD haha. Så vi får heller bare enig i å være uenig i den xD

      Ja, har innlegg fra Disneyland, kan sende til deg ^^

      Slett
    4. Synes bunad e veldig fint, skulle likt å ha det sjøl, men e altfor dyrt x) Men festdrakta e jo like fine og ikke så dyre så det vil æ kjøpe en gang ^^ Men synes forsåvidt det e litt kjedelig å skulle bruke bunad/festdrakt hver eneste 17 mai da, så hadde isåfall uansett variert mellom det og anna antrekk fra år til år^^
      Men ja, vi e veldig uenig i det med antrekk ellers, haha xD synes det e fint å følge tema på det meste, ikke bare17 mai, som for eks til jul synes æ det passe best med rød eller grønn kjole, evt lilla for advent ;p

      Slett
    5. Glemte å skrive istad.. En av grunnan til at æ like å følge farge/tema e nok at man bruke jo alt mulig av farga og sånt ellers på året, så de få spesielle dagan der man skal pynte sæ synes æ det blir noe eget over det å bruke noe som passe til temaet som e ^^

      Slett
  2. Glemte å skrive det i forrige kommentar, men likte det fyrverkeribildet ^^ selv om det va tatt med mobil 😜

    SvarSlett