13. des. 2020

Christmas time

Det å pynte til jul er i grunn, i alle fall for meg en stor prosess. Det å grave fram julepynten og luke ut alt det man skal bytte ut (for meg er det stortsett alt). Jeg ble forsåvidt ganske fort ferdig med den delen, men har flytta om litt på ting, samt lagt til flere ting etterhvert fordi jeg enten har kjøpt litt eller lagd litt ekstra ting som også skal få plass. Her er et eneste stort bildedryss av hvordan mitt julehjem ser ut (hittils) i år, er jo aldri skrevet i stein at det er sånn det forblir. 





Endte opp med å kjøpe meg nye, glitrende julegardiner i år.














Også denne vinter/jule- Disney figuren kjøpte jeg meg i år. Jeg hadde egentlig lyst til å kjøpe den lenge før jul i fjor, men har ikke tatt (eller hatt) råd, men jeg ble redd for at den plutselig skulle forsvinne, så jeg endte opp med å kjøpe den nå selvom jeg egentlig ikke hadde råd til det. Men da har jeg i alle fall sikret meg den! 






Pepperkakene i byen min er det samme som jeg lagde i fjor, tok vare på det for å se om det gikk an å bruke, men de er blitt litt myke så støttene sitter ikke skikkelig, så de står dermed ikke skikkelig, og de lukter ikke noe godt, så jeg tenker å lage nye, så da blir det kanskje noen oppdaterte bilder av det etterhvert. Det største pepperkakehuset jeg bakte i fjor kastet jeg bare og foreløpig har erstattet med det heklede pepperkakehuset mitt. 








Noe av pynten her har jeg laget selv, men tenkte å lage et innlegg med en litt nærmere titt på det senere.

God adventstid! 

2 kommentarer:

  1. Veldig fint du har pynta :D
    Du har nok sånn 10 ganga så mye julepynt som mæ xD hadde også tenkt å kjøpe noen glitrende, røde julegardina, men har ikke funnet noe spesielt. Kor du kjøpte dine? ^^

    Like så godt den sleden med reinsdyr man ser på bilde 9 og 10, har den jo sjøl, men synes du har stilt den opp fint med lysan og sånt. Må skaffe mæ noe lys å ha med den sjøl ^^

    Visste ikke at du hadde den der Snipp og Snapp figuren forresten. Kan hvertfall ikke huske det xD Kan hende du har lagt ut bilde av den før, men kan iallefall ikke huske det xD den e fin da ^^

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk ^^

      Ja, har blitt en del julepynt etterhvert. Haha xD Har kjøpt ett av settene på Europris, og det andre på Rusta. De er nesten like, men de på Europris var dyrere. Kjøpte først et par der, men fant ut jeg ville ha til det andre vinduet og, også oppdaga jeg de hadde nesten likedan på Rusta billigere, så da kjøpte jeg de der x)

      Ja, den reinsdyrsleden er så fin! :D Syns den passa så fint oppå skapet der med snø, trær og lys. Blir liksom en eventyrskog :D

      Jo, den Snipp og Snapp figuren fikk jeg vel for 2 år siden, la vel ut bilde av den i fjor i alle fall. Den er søt ^^

      Slett