18. aug. 2019

New home, sweet home

I skrivende stund er jeg på ferie på Malta. Hadde tenkt å legge ut innlegget før vi reiste, men ble plutselig ikke tid. Tok meg tid nå mens vi slapper av litt på hotellet etter lang og klam shoppedag.

Vi er kommet mer eller mindre på plass i vårt nye hjem, i alle fall i hovedetasjen. Vi har og en innredet kjeller og en leilighet i andre etasje som vi leier ut til et par, som betyr at den er ikke til vår disposisjon for øyeblikket.

Alt er ikke jo ikke helt på plass enda, litt ting som skal flyttes, litt ting som skal byttes ut, litt som skal males.. Ja, er alltid noe fiksfakseri med et hus. Men vi ser jo faktisk fram til det!

Dette blir et bildedryss av huset slik vi har det nå.

Inngangspartiet syns jeg er blitt ganske fint med ekte blomster til en forandring i to fine potter. Bildene er tatt på forskjellige tidspunkt med litt forandringer i mellom, om noe skulle stusse på dette eksempelet med en potte som er byttet ut..




Gang mellom bad/kjøkken/stue






Bad i første etasje






Kjøkkenet er stort og romslig med fine glasskap. Veldig glad i den delen av huset.





Spisestuen syns jeg også er blitt veldig koselig.



Denne tallerkenhyllen kjøpte jeg med hensikt for å stille ut Mummi- samlingen min, men den pinnen som holder tallerkene p[ plass var egentlig for høyt opp til at den kunne holde små tallerkener, så jeg demonterte litt og flyttet den lengre ned, samt at jeg satte inn en ekstra hylle (den midterste) for å utnytte plassen. I tillegg har jeg satt inn lys i hyllen. Veldig fornøyd med resultatet!


















Stuen slik den ser ut foreløpig. Her skal det skje litt endringer snart, pga at vi venter på en ny sofa som skal få plass, i tillegg skal vi bytte ut taklampen og tv benken, samt skru opp litt annen belysning og hyller osv. 









Så har vi kjelleretasjen. Den trenger litt omtanke enda for å få en koselig tilværelse der nede. Jeg har store ambisjoner, så jeg håper ikke det stopper med ambisjonene.
Der er det ikke gjort stort enda, som kan synes. Har ikke fått sminkehjørnet mitt på plass enda, så er mye som skal skje der nede enda. Skal komme med oppdateringer når det er blitt gjort noe der.


Gjesterom hvor vi satte inn en seng, og hang opp litt ting og tang for å gjøre det litt hyggeligere i og med at vi fikk overnattingsgjester over noen dager. Hittils er det det rommet som er gjort mest med i kjelleren. Overse rotet som ligger på sengen.





Så er det badet i kjelleren, med både dusj, boblekar og badstue. Sistnevnte er ikke testet ut enda. Dette badet trenger også litt omtanke. 




Som sagt så er det fortsatt en hel del som skal bli gjort, spesielt nede i kjelleren. Skal blant annet male alle vegger og få hengt opp litt lys og slike ting. Et soverom har vi forsåvidt også i første etasje som vi bruker, men det har jeg ikke tatt meg bryet med å ta bilder av, fordi det er for mye rot der enda. 

Men all over et jeg veldig fornøyd med hvordan det er blitt til nå :)

Nå skal jeg først og fremst kose meg videre på ferie i en uke før jeg tenker mer på dette. 

3 kommentarer:

  1. Kjempefint dåkker har fått det. Like godt alt av interiør og pynten ^^ Heldig som har badekar og badstu *_*
    Kos dåkker videre i Malta ^^

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk ☺️ Kommer du på besøk en gang? :D
      Det skal vi ^^

      Slett
  2. Ja satse på æ får kommet på besøk en gang 😊

    SvarSlett