7. jan. 2012

Always look at the bright side of life!

Dette er skrevet den 30 desember! (Har bare ikke hatt mulighet til å publisere).

___________________________________________________________

Jeg leste et innlegg tidligere om jenter som baksnakker og sprer falske rykter, av en jente på 15-16 år, og hun var lei av det. Det fikk meg til å tenke.

Jeg er enig i det hun skriver, og jeg mener at det kommer an på alder og hvilket miljø man er oppvokst i. Nå skal det sies at dette ikke bare er noe jenter gjør!
Jeg selv er ikke oppvokst med baksnakking, mobbing, rykteslenging eller røyking og drikking som 12 åring.. men såklart jeg har vært med å baksnakke før, da jeg var mellom 9 og 11 år, men det vokste jeg av meg med årene. Grunnen til at jeg gjorde det var fordi jeg ble påvirket av en venninne, men jeg har jo innsett at sånne ting er helt unødvendig. Man oppnår ingenting med det utenom fiender.

Jeg har selv opplevd å blitt slengt falske rykter om, om noe veldig drøyt. Plutselig en dag kom det en å spurte meg om det som var sagt var sant, jeg ble helt paff. Hvordan kunne noen si noe sånt, og hvorfor? Det viste seg at en venninne hadde slengt det ut fordi hun var sjalu fordi en kompis av oss var forelska i meg, mens hun var forelsket i han.

Fram til jeg fylte 18 så jeg på livet som en lek. Hadde ingen store problemer. Dette siste året som har gått har jeg hatt mye problemer, har vært mye ups and downs. Flyttet tvers over hele landet, startet et nytt liv et annet sted, bare for å følge mine største drømmer. Lite visste jeg om at disse drømmene skulle bli knust, da jeg bega meg ut på det eventyret jeg har vært en del av det siste året. Men jeg er takknemlig for det jeg har opplevd og de personene som er involvert fordi jeg har fått en ny erfaring, noe å tenke på senere i livet. Det gjorde mye med meg som person og jeg ser på livet på en helt ny måte.


Man skal sette pris på ting i livet og gjøre det beste ut av alt. Den minste lille gaven du får, omså det er et sukkertøy av din lillebror på 4, skal du være takknemlig!

Det jeg prøver å si er; voks opp, opplev ting, få ny erfaring og et annet syn på livet!

Always look at the bright side of life!


(Kanskje ha det som et nyttårsforsett?)


Godt nytt år!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar